Språk:

Pressmeddelande: Då flyttar Vattenfall Services in i sin nya etablering

Vattenfall Services meddelar en kommande etablering på Industrigatan 11, Källhagen i Avesta. Denna strategiska flytt är planerad att äga rum den 1 september 2024.

Avesta Industristad AB:s lokal på Industrigatan 11 i Avesta.

Med sina 29 medarbetare i Avesta har Vattenfall Services byggt starka relationer med industrier och elnätsägare i Dalarna, Gästrikland och Västmanland.

Marcus Arkestål, avdelningschef och etableringsansvarig för Vattenfall Services i Avesta, uttryckte sin förväntan inför den kommande flytten. – Det är ju faktiskt ingen lång flytt rent avståndsmässigt men det känns bra att vi får lite bättre anpassade lokaler för att kunna möta våra kunders behov. Jag ser fram emot flytten, avslutar Marcus.

Marcus Arkestål, avdelningschef och etableringsansvarig för Vattenfall Services i Avesta.

Avesta Industristad AB är en viktig samarbetspartner och har tecknat ett 7-årigt hyresavtal för den nya lokalen på Industrigatan 11, Källhagen Avesta.

Linda Nilsson, VD på Avesta Industristad AB är mycket nöjd. -Vattenfall services är en viktig aktör i Avesta och för näringslivet i hela regionen och vi är därför väldigt glada över att vi kan erbjuda en lokal som möter deras önskemål och behov, avslutar Linda.

Linda Nilsson, VD på Avesta Industristad AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Avesta Industristad AB
Linda Nilsson, VD